top of page
Mest Klickade Idag 

Alla som äter ägg i påsk är fan rasister


Då var det dags igen. Påsken. Det känns som om julen nyss stod innanför dörren och det kommer nog inte stå på förrän midsommar är här. Påsken brukar vara en tid för glädje; en tid då familjen samlas för att socializera, prata om sportlovet och fira det faktum att Jesus dog för 20XX-antal år sen - men det många inte inser, förblindade genom påskrisgaller, är att högtiden är djupt problematisk.

Nu kanske ni tror att jag har invändningar mot de religösa inslagen i Påsken, och det har jag också, men det är inte huvudproblemet jag vill ta upp idag, det får bli en annan gång. Det som stör mig med påsken är något som ingen annan verkar prata om och som gör mig så arg, så sårad, så förudmjukad, att jag, som rättviseskipare, feminist och anti-rasist, inte kan hålla mig från att prata om det. Det handlar, förstås, om äggen.

Svenskar har som tradition att pysa ner bland släkt, gula dukar och fjädrar för att sedan läppja påskmust och proppa sina nyllen fulla med hönhonans mest älskade lilla safir, ägget. Enligt mina källor konsumeras nästan 50 miljoner ägg under påskhelgen och siffrorna förväntas öka i takt med att SD växer. ”Vänta nu?” tänker ni, vad har Sverigedemokraterna med ägg att göra? Det är det jag kommer till nu. I Sverige har vi tiotusentals invandrare som inte har mat för dagen och som tvingas tigga för att överleva. Det handlar om tiggare som oftast tillhör folkgruppen Romer, en grupp människor som blir förtryckta på våra gator var dag då de bara får småpengar av snåla Svenskar. Att äta ägg på påsk är en manifestation av frosseri och rasism. För varje ägg du stoppar i dig går en modig, stark tiggare utan. Så är det bara. Det kan du inte komma ifrån. Ägg är proteinbomber som är proppfulla med näring. De skulle kunna nära tusentals, nej, miljontals tiggare om året, men istället går dom åt på en gång för att någon gammal gubbe dog två tusen år sen? Alla ni som köper ägg och tänker äta dom till påsk är fan tvättäkta rasister. Istället för att sitta och mölja i er ägg efter ägg i påsk, varför visar ni inte att ni inte är rasister genom att gå runt och dela ut ägg till hungriga tiggare? Är det inte det påsken handlar om? Att värna om andra?

Jag är säker på att Jimmie Åkesson kommer sitta hela påsken och bli ännu plufsigare och skäggigare i sin lilla rassefotölj och äta hela kartonger med ägg bara för att snuva romerna på näring.

En sak är klar, och det här går ut till alla äggätare i påsk. Ni borde skämmas. Visa lite solidaritet för fan, asså jag menar det! Rasistiska vita människor roffar alltid åt sig och vill aldrig dela med sig, inte ens på en högtid som denna.

Jag vill starta ett uppror mot äggkonsumptionen för det är det enda sättet att förflytta äggen från rasistiska svenskars munnar, till tiggares munnar. Alla som håller med, slut upp er under hashtaggen #ÄggRassar, vi kan göra skillnad. Följ Klara på Twitter -----> @Rabattsnippan

ANNONS:

mer viralt

bottom of page