top of page
Mest Klickade Idag 

MÀn under 180cm Àr inga riktiga mÀn


Klara Andersson Àr en 23-Ärig feminist som pluggar statsvetenskap.

I Ă„rtusenden har kvinnor fallit offer för hemska, snĂ€va skönhetsideal som strömmat frĂ„n media, tidningar och den manliga blicken. Alla kvinnor har en sĂ„n oerhörd press pĂ„ sig att ha lĂ„nga ben, blĂ„ ögon, stora bröst och vara jĂ€ttesnygga – med andra ord, att se ut typ som jag. Kvinnor lider varje dag till följd av dessa orealistiska ideal och det förstör i princip alla kvinnors liv. Jag klarar inte av det lĂ€ngre, mĂ€n Ă€r sĂ„ jĂ€vla ytliga, sĂ„ ytliga att en epidemi av lĂ„gt sjĂ€lvförtroende breder ut sig bland unga kvinnor. MĂ€n sĂ€ger liksom alltid typ ”Nej, jag skulle aldrig ligga med en tjock tjej”. Fattar dom inte hur sexistiskt det Ă€r? Hur kan ni döma kvinnor utefter hur dom ser ut, de spelar ingen roll om hon vĂ€ger 55 kilo eller 155 kilo – alla kvinnor Ă€r vackra. ALLA! Det hĂ€r mĂ„ste fĂ„ ett slut – nu! Den gruppen mĂ€n som Ă€r mest kritiska mot kvinnor Ă€r inga mindre (mindre!) Ă€n korta mĂ€n. (usch)

Korta mÀn Àr avskum. Dom Àr inte riktiga mÀn. En man som Àr nÄnting annat Àn 180+ Àr hundskit I mina ögon.

Jag ser alltid korta mĂ€n (halvlingar) spatsera runt pĂ„ gatorna med kostymer och det fĂ„r mig att garva ihjĂ€l mig – grabben du Ă€r 1.70, och du tror att du bara kan gĂ„ runt och ha sjĂ€lvförtroende? #LMAO. Det Ă€r som att se en bebis i pappas kostym! Gulligt, men creepy. Korta mĂ€n lĂ„tsas vara riktiga mĂ€n. Om jag var en kort man skulle jag inte lĂ€mna huset, för folk fĂ„r sina dagar förstörda nĂ€r dom ser er. NĂ€r man tĂ€nker efter, borde det finnas en lag emot korta killar, jag Ă€r seriös, det borde fan vara olagligt att gĂ„ runt och vara kort som man.

Varje gÄng jag ser en kort man, nÄn under 180, undrar jag vad han gör i mitt synfÀlt. Det vÀrsta av allt Àr nÀr dom försöker prata med mig och mina tjejkompisar, liksom, usch, du Àr hÀlften sÄ lÄng som jag, vad fan tÀnker du med? Ser jag ut som om jag gillar dvÀrgsex?

För mig som Àr lÄng, 172cm, Àr det en förolÀmpning för mig nÀr killar pÄ typ 178cm tror dom har en chans med mig, för jag Àlskar att ha högklackat och om jag blev tilsammans med en liten vÀtte skulle jag kÀnna mig superosÀker.

Jag brukade gilla Daniel Radcliffe, ni vet, Harry Potter killen, men nĂ€r jag horde att han Ă€r typ 165cm krĂ€ktes jag I munnen. Jag vet inte ens om han nĂ„gonsin skulle kunna attrahera mig igen, Ă€ven om hans vĂ€xte nĂ„gra decimeter, för han skulle ju fortfarande ha den dĂ€r ”Kort-Kille” attityden som alla korta mĂ€n har, för att dom Ă€r typ, genetiska losers. Det Ă€r sĂ„ roligt att se deras smĂ„ kroppar bli aggressiva!

Kan vi typ bara bojkotta dom? Seriöst!

Jag skĂ€ms för att erkĂ€nna det hĂ€r, men jag var tillsammans med en kort kille en gĂ„ng. Jag lovar, han Ă€r typ den enda korta killen jag nĂ„gonsin pratat med, men Ă€ndĂ„. Han var en riktig badboy och hade massa tattueringar och fick mig lite upphetsad pĂ„ nĂ„t sĂ€tt. Han lyckades förföra mig trots hans underlĂ€gsna lĂ€ngd 175cm, och jag blev, liksom fötrollad av honom. Men sen, typ nĂ„gra veckor senare visade det sig att han höll pĂ„ att ligga runt med massa andra tjejer och att jag bara var en rĂ€tt i hans smörgĂ„sbord. DRA ÅT HELVETE RIKARD! DIN KORTA JÄVEL JAG FUCKING HATAR DIG, JAG ÄLSKADE DIG MEN NU HATAR JAG DIG!...okej, I alla fall, han var en typisk kort man, man kan inte lita pĂ„ dom. Det var ett stort misstag att ens vara i samma rum som en kort man. Jag skĂ€ms och Ă€r Ă€cklad att jag lĂ€t den dĂ€r dĂ€r hustomten "do me". Okej sĂ„ – korta mĂ€n Ă€r inge bra, dom Ă€r sĂ€mst, det Ă€r det jag försöker sĂ€ga om ni inte förstĂ„tt det redan. Det Ă€r dags att vi gör nĂ„gonting för att stoppa dom, bojkotta dom, kasta dom pĂ„ soptippen. Dom hĂ„ller vĂ„ran art tillbaka och dom ger nĂ€ring Ă„t orealistiska skönhetsideal för kvinnor. Korta killar, bara stick!

Visa det hÀr för nÄn du kÀnner som Àr under 180 sÄ att han liksom get the message att ingen vill ha honom. Ni kan ocksÄ sprida ordet under hashtagen #BojkottaKortaKillar. Och kom ihÄg - korta mÀn har inga kÀnslor. --------------------- Klaras twitter ----> @Rabattsnippan

ANNONS:

mer viralt

bottom of page