top of page
Mest Klickade Idag 

Måns får inte vinna ikväll, hans bidrag innehåller dold Nazism


Asså jag kan inte fatta att det är sant – jag skakar - hur har ingen annan märkt det här? – han får bara inte uppträda ikväll. Som antirasist KAN jag inte låta det hända! Okej, backa bandet.

Det kan inte ha undgått någon av er att det är Eurovision Song Contest ikväll. Själv är jag ett superstort fan. Ända sen Melodifestivalens final slocknade har jag väntat på den här kvällen och slaviskt följt det gigantiska musikaliska förspelet som sker i mellanperioden.Jag kan inte räkna till hur många timmar jag har lagt ner på att söka upp andra länders vinnare och forutspå i kommentarerna på vilken plats bidragen kommer att hamna. Jag har förstås också tillbringat många kvällar med Christer Björkman och panelen i ”Inför Eurovision” Men ibland, när man sjunker tillräckligt djupt i nånting, hittar man saker som man kanske inte ville hitta, eller snarare, saker som det inte var meningen att man skulle hitta. Jag har gjort en sådan upptäckt, en förskräcklig upptäckt, om vår egen Måns Zelmerlövs bidrag.

”Hereos” är inget annat än en rasistisk vitmakt kampsong – där har ni det – ni hörde det här först. Nu skakar ni säker på huvudet och tänker ”Astrid, hur i hela friden är ”Heroes” en rasistisk vitmakt låt?”. Jo det ska jag berätta för er. Om vi börjar att titta på själva texten så blir det ganska uppenbart efter bara några rader.

Don’t tell the gods I left a mess

I can’t undo what has been done

Let’s run for cover

Här intar Måns rollen som Adolf Hitler. Han sjunger om Asagudarna, som ofta förknippas med vit makt och Nazism och ber om ursäkt för att han ”left a mess” (han förlorade andra världskriget) och nu uppmanar han alla att ta skydd (i bunkern).

What if I’m the only hero left?

You better fire off your gun

Once and forever

Här fortsätter han och frågar om han är den enda hjälten, den enda nationalhjälten kvar i den vita rasen. Sedan säger han åt sin fru (Eva Braun) att ”fire off that gun” (begå självmord) en gång och för alltid.

We are the heroes of our time

Heroes, oh whoa…

But we’re dancing with the demons in our minds

Heroes, oh whoa…

Här kommer refrängen och det blir snabbt solklart att han menar att han och Eva Braun är de sista Ariska hjältarna men att de dansar en dans med demonerna (rasfrämlingarna) i tankarna.

I make worms turn into butterflies

Wake up and turn this world around

In appreciation

Okej ingen kan väl missa att han menar att han förvandlar unga pojkar (maskar) till fullfjädrade Wehrmacht soldater (fjärilar). När han sedan pratar om att ”vakna up” och ”vända världen uppochned” menar han förstås att han kommer att återuppstå efter att ha begått självmord och skapa ett Fjärde Rike – alltså att bli Jimmie Åkesson.

Så där har vi låten, och jag är redan 100% säker på att Måns är Nazist och försöker sprida vit makt retorik i Europa. Men om ni inte är övertygade än så kommer det bevis som ingen kan förneka! Titta bara på framträdandet! Det är där precis framför er. Titta på hur Måns sträcker sin näve i luften och utför en Heil Hitler Hälsning. Det går fan inte att missa, han gör det gång på gång och publiken tjuter precis som de gjorde när Måns idol, Adolf Hitler gjorde det på 30 och 40-talet. Det är helt sjukt. Och sen, sist men inte minst så har vi den där lilla animerade gubben. Titta bara på honom. Jag behöver väl knappt förklara att det är en liten KKK-gubbe! Med den där huvan finns det ingen annan förklaring.

Måns får inte tävla ikväll. Jag bryr mig inte hur vi gör för att stoppa honom, men vi måste göra det. Ring Christer Björkman, GÖR vad som HELST! Vi är en skam för Europa om vi låter Nazist-Måns ställa sig på scenen.

Hjälp till, Twittra under #AdolfZelmerlow så kanske vi kan få igång nog med folk för att göra någonting!

ANNONS:

mer viralt

bottom of page