top of page
Mest Klickade Idag 

Eurovision 2016 borde arrangeras i Malmö, för där har vi mest mångkultur


Efter att Måns vann Eurovision i lördags har diskussionen gått som ett ånglok genom Sverige: I vilken stad ska Eurovison arrangeras nästa år?

För två år sen, 2013, hade vi Eurovision i Malmö efter att Loreen vunnit med sin megahit "Eurphoria". Men på Facebook har jag nu sett en massa diskussioner om det här och en trend som jag sett är att många tycker att vi borde ha nästa i Stockholm, huvudstaden - och så får man ju tycka - men då är man rasist.

Den enda anledningen till varför alla ni vill ha Eurovision i Stockholm eller nån annanstans än Malmö är för att det är mindre mångkulturellt än Malmö - så enkelt är det - och försök inte dölja det - jag har gått in på era Facebooks och sett an ni "gillar" Sverigedemokraterna. Stockholm är, jämfört med Malmö en väldigt vit och homogen stad med en förhållandevis liten muslimsk befolkning och med väldigt få områden där Muslimer kan känna sig trygga och känna sig som hemma. Jag skulle gå så långt som att säga att Stockholm är en rasistisk stad och det är egentligen hela Sverige, förutom Malmö, också.

Så självklart vill alla ni rasister inte att Eurovision ska hållas i Malmö. Ni är rädda för att Europa ska få se det nya, toleranta, öppna, mångkulturella Sverige som är som starkast i Malmö. Ni är rädda att turister ska komma dit och få en helt annan uppfattning om Sverige än den de blivit matade med i gamla rasistiska Astrid Lindgren böcker. Ni vill inte visa tiggarna, slöjorna eller moskéerna, ni vill gömma det fina mångkulturella Sverige - det nya Sverige som gjort sig känt för att ta hand om Romer och ha en human flyktingpolitik. Ledsen rassar, men Sverige är inget Barnen i Bullerbyn-land längre, och det kommer aldrig mera bli.

Vi kan inte ha Eurovision i någon annan stad än Malmö - då kan folk tro att vi fortfarande är rasister. Vi kan heller inte ha en vit värd, det skulle skicka fel signaler, sorry Petra Mede, jag vet att du är feminist och så, men vi kan inte ha någon som är hetero, vit medelklass igen. Eurovison 2016 måste vara i Malmö och det måste vara i regnbågens och mångkulturens färger - det är vi skyldiga Europa och alla våra fantastiska nya medborgare och skicka signaler till bland annat Rumänien, att alla som vill, kan få komma hit och ta del av vår välfärd. Jag är glad att bo i vårt öppna, vackra Sverige.

Jag startar nu en kampanj, en kampanj som jag vill att alla ska ställa sig bakom, den heter #BaraMalmö , twittra under den för att visa ditt stöd för Malmö som värdstad!

ANNONS:

mer viralt

bottom of page