top of page
Mest Klickade Idag 

Klara Andersson: Att Neka En Kvinna Sex Är Våldtäkt


Klara Andersson är en 23-årig feminist som pluggar statsvetenskap.

Jag ska nu prata om våldtäkt. Om du är en sån där sexistisk mansgris som inte tål att kvinnor får komma till tals och uttrycka sina tankar tror jag det är bäst du slutar läsa nu. Okej. Hejdå. Usch.

Feminismen har under de senaste åren kommit långt i kampen för att utvidga definitionen av våldtäkt. Förr i tiden, på typ 90-talet, var våldtäkt när en man tvingade sig på en kvinna och hade samlag med henne utan att hon ville. Men nu, tack vare mitt och mina systrars hårda arbete är definitionen av våldtäkt mycket mer nyanserat och inte lika konkret och jobbig. Det har helt enkelt blivit lättare att spärra in Patriarkala grobianer som tror sig ha rätt till kvinnors kroppar, utan att något så hutlöst som “bevis” behövs - (att ens tänka tanken att en kvinna skulle kunna ljuga om något sånt är djupt sexistisk.) Trots framstegen har vi fortfarande en lång väg att gå, många tror fortfarande att det inte är våldtäkt om kvinnan ångrar att hon hade sex dagen efter (Jag skojar inte, såna människor finns). Det finns en bit av våldtäktstårtan ingen tycks vilja smaka på, kankse för att den är ganska ovanlig. Jag kallar det för “Omvänd Våldtäkt”, och NEJ det betyder inte att en kvinna våldtar en man för det kan per definition inte hända, eftersom män är förtryckarna - nej, “Omvänd Våldtäkt” syftar på de sällsynta gångerna då en man vägrar att a sex med en kvinna.

Jag blev våldtagen förra veckan. Jag var på en hemmafest hos min kompis som fyllde 23. Där träffade jag en kille som såg ut som en riktig “bad boy” #kokhet. Han kollade på mig och vi hade liksom ett “moment”. Det började spritta lite varstans i kroppen, jag ville ha honom. Blygt gick jag fram till honom och frågade om jag kunde få prata med honom - i enrum. Han såg förvirrad och förvånad ut, men han sa “visst” och följde med mig in i min kompis sovrum. Innan han knappt stängt dörren var jag nere på knäna och började knäppa upp hans gylf. Men han hjälpte inte till med byxorna, istället började snubben skrika “Va fan gör du!?, Så där kan du inte göra! Jag ska fan ringa Polisen på dig”. Jag trodde han skojade och tog ett fast tag i hans paket men då ryggade han tillbaka och puttade bort mig. Jag blev så förolämpad, så förudmjukad, så arg att jag tog mina grejer och sprang hem. Han fick mig att känna mig så smutsig - hur kunde han neka mig sex? Jag var en kåt kvinna som ville ha sex and och den där jävla “sköna snubben” vägrar att sätta på mig? Asså jag säger bara wow. Vem tror han att han är? Hur tror han att jag känner mig? Just det, kränkt. Han är ingen riktig man. Ni fattar inte hur svårt det var. Jag ville liksom bara ha sex and killen förnekade mig ett ligg. det var helt sjukt, har aldrig varit med om det förrut. Jag fattade det inte, jag hade visat mod genom att ta första steget och sen blir jag bara nekad? Helt sjukt! Att neka mig sex var hans sätt att försöka ta tillbaka den Patriarkala makten han har över mig, han var rädd för en stark kvinna som jag, hans “nej” var ett desperat försök att försöka visa att det var han som bestämde. Detta är lika mycket ett Patriarkalt maktdrag som våldtäkt - faktiskt så är det våldtäkt. Att neka en kvinna sexuell njutning är våldtäkt. Han tvingade mig inte till sex, men han tvingade mig att INTE ha sex med honon när jag verkligen ville - det är lika hemskt. Om ni inte fattat det än: ETT NEJ ÄR ETT NEJ; FÖRUTOM OM DU ÄR MAN OCH JAG VILL LIGGA!

Jag måste leva med detta restan av mitt liv.

För att diskutera detta med mig, twittra under #NekadKvinna

-----------------------------------------------

Här är en länk till Klaras nya personliga blogg ---> http://nouw.com/Rabattsnippan

ANNONS:

mer viralt

bottom of page