top of page
Mest Klickade Idag 

En dikt till dig som sa Kebabtekniker om flyktingar i Tv rutan


Feministen och anti-rasisten Astrid Höök har skrivit en dikt till mannen som spårade ut i rutan i onsdags

Hej Fredrik. Jag hoppas du vet att du sårade många rasifierade människor när du kallade alla invandrare för kebabtekniker i Tv-rutan i onsdags. Du visade verkligen ditt rätta jag. Jag kände att jag behövde göra någonting - få ur mig någonting - skapa nånting mot din rasism. Och eftersom jag är ganska konstnärlig av mig knopade jag ihop en dikt som kanske får dig att komma på andra tankar Kebab

av Astrid Höök

Du tror de bara är Kebab Men det är de inte De är männsikor Precis som du och ja Är de mer än Kebab Men i rutan sa du något annat

Från Sörmland kommer du Och tror alla immigranter är Kebab Men de är mer än bröd och sås

Du kan va kebab.

Nästa Tranströmmer kanske, eller? Aja, är i alla fall nöjd! Dela den här dikten och tillsammans kanske vi kan få bukt på Fredriks rasism.

ANNONS:

mer viralt

bottom of page