top of page
Mest Klickade Idag 

Klara Andersson: Mammor måste sluta amma sina pojkar - för att jämna ut könsklyftan


Klara Andersson är en 23-årig feminist som pluggar statsvetenskap. Det finns en grej som vi måste prata om. Nu. Jag förstår inte varför detta inte tas upp mer med tanke på att det är en oerhört viktig feministisk fråga som rör våra bebisar. Jag, Klara Andersson, feminist, journalist och intersektionell rätteviseskipare är redo att bryta den tystnaden. Jag gör det även om risken finns att jag blir mött av näthat från vidriga anti-feminister och nättroll, eller kanske till och med duschas med dödshot från rasister och SD:are. Men det är värt det. Jag gör det (bokstavligen) för barnens skull.

Mammor måste sluta amma sina pojkar. Så, nu var det sagt. Förvånad? Arg? Förvirrad? Det borde du inte vara. Tänk efter nu. I början av våra liv, under de formativa åren, är näring jätteviktigt. Hur mycket och vad du äter under bebisåren kan ha stor inverkan på resten av livet. Amning är det bästa sättet att ge din bebis alla vitaminer och mineraler som behövs för att barnet ska kunna växa, studier visar att barn som ammas presterar bättre i vuxenlivet än de som inte ammats.

Med allt det här i åtanke, se på ammning genom dina genusglasögon. Bebispojkar som växer upp, blir män och förtrycker, tar plats från, och våldtar kvinnor får en kanonstart när de ammas. Det är just därför vi måste sluta amma dem. Män behöver inte en kanonstart på livet, de har redan en kanonstart i och med att de hade turen att bli män. Vi måste sluta amma pojkar för att jämna ut den klyfta mellan män och kvinnor som gör att män tjänar mer och har all makt i samhället. Det här är så viktigt och jag förstår inte varför fler kvinnor inte tänker på det här.

Veka män är bra män. Genom inducerad näringsbrist i bebisåldern kan vi hoppas på att männen växer upp och inte blir lika långa och starka som de är i nuläget, och att naturen således jämnar ut de fysiska skillnaderna mellan män och kvinnor. Detta skulle förstås relatera till färre våldsbrott, färre våldtäkter, och mer effektivt feministiskt självförsvar.

Kort och gott - om du är en mamma som ammar en pojkbebis - SLUTA, nu! Jag menar det, om du bryr dig om jämställdhet slutar du. Om du inte slutar kan jag inte annat än klassa dig som en passiv sexist och en dålig mamma. För att diskutera detta med mig, twittra under #SlutaAmmaPojkar

-----------------------------------------------

Här är en länk till Klaras nya personliga blogg ---> http://nouw.com/Rabattsnippan

ANNONS:

mer viralt

bottom of page