top of page
Mest Klickade Idag 

Om du inte låter flyktingar flytta in i din sommarstuga i sommar är du fan rasist


Hej Sverige, nu ska jag prata om flyktingar. Om ni är SD:are eller rasister så tycker jag att ni ska lyssna extra noga, eller ni kanske inte klarar av att läsa så många ord?

Något måste göras Sverige. Såhär får det inte gå till. Det är meningen att vi ska vara en humanitär stormakt och ändå så låter vi det gå till såhär. Vi låter människor som flyr från krig och förföljelse leva i misär i trånga, överbefolkade flyktingläger som inte är alls likt de stora, flådiga villorna vi själva sitter och jäser i framför Let’s Dance. Vi låter dem sitta på stålsängar i kala, kalla gamla spökhus på landet , utan Wi-fi eller TV och flera mil ifrån närmaste Starbucks. Det här är människor som förnekas grundläggande rättigheter efter att ha lämnat sitt hemland och rest i flera dagar för att överleva och ändå behandlar vi dem som sardiner medans vi sitter och slickar våra OLW-klädda fingrar, dricker rosé och lyssnar på nostalgiska låtar på Spotify. Flyktingarna förtjänar bättre än så här. Mycket bättre. Det här är vad som måste hända. Varendaste kotte i det här landet som äger en sommarstuga måste låta en flyktingfamilj flytta in i den i sommar. Inga om och men. Inga undantag. Vi måste öppna våra stugor och släppa in de främmande, låta dem ta plats i våra liv, bygga broar mellan kulturer. Solidaritet handlar inte bara om att ta in flyktingar i landet, det handlar om att välkomna dem som gelikar och dela med oss av välståndet som finns i våra hus. Flyktingar förtjänar en fin sommar lika mycket som era blonda rasse-ungar. Se det som en möjlighet att få göra gott. När du ser de Syrianska barnen bada i vassen vid din sjö medans deras föräldrar grillar halal-kött på din grill kommer du se att det är värt det, först då kommer du känna att du hjälpt männsikor - på riktigt - att du faktiskt dragit ditt strå till stacken och varit med och byggt ett nytt liv för våra nya Svenskar. Du kommer uppfyllas av en stark värme och en glöd av tolerans, för då vet du att du verkligen gör skillnad. Ta ditt jävla ANSVAR nu Svensson! Om du inte är villig att öppna din sommarstuga och låta en flyktingfamilj flytta in i sommar är du rasist. Så enkelt är det. Om du inte ens kan göra en sådan liten uppoffring för att göra någon annans liv bättre kan du ju bara ta dig i brasan. Du står säkert hellre och Heilar framför Jimmie Åkessons Almedalstal än att bemöda dig att bjuda in människor i nöd och försöka vara en jäkla medmänniska. Jag mår illa av att tänka på alla er SD:are med stora, flådiga sommarstugor där det skulle få plats en herrans massa flyktingfamiljer, som inte vill hjälpa till bara för att människorna har en annan hudfärg än ni. Du kan ge dig på att jag kommer välkomna en flyktingfamilj i min sommarstuga - eller, den är egentligen inte min, utan mina föräldrars, men jag kommer att tvinga dem att ta in en flyktingfamilj i deras sommarstuga - för jag tänker då inte ha några rasse-föräldrar. Nu startar jag en kampanj som heter #MinStuga. Jag vill att alla ni som kommer låta flyktingfamiljer bo i era sommarstugor i sommar twittrar under hashtaggen och dela med er av allt som händer och ni rasister som inte gör det kan ju twittra under den för att klaga på mig. Kom igen nu Sverige, nu kör vi #MinStuga

ANNONS:

mer viralt

bottom of page