top of page

Jimmie Åkesson snaggar sig - "Är det en skinhead de vill ha är det en skinhead de ska få!"

Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson gör en Britney Spears - han har rakat av sig håret.

Åkesson, som för inte så länge sen sjukskrev sig på grund av utmattningssyndrom låter inte lite trötthet hindra honom från att göra stora, hårresande beslut. -Jag har haft ett oansvarigt hårsvall alldeles för länge, berättar Åkesson för Storken via telefon. Jag har länge velat bli av med skiten, men jag har liksom inte haft tid, nu på ledigheten tyckte jag att det var dags att go for it, liksom.

Vi frågar honom om hur han tänker kring den starka associationen mellan ett rakat huvud och vitmaktrörelsen. Han tvekar inte innan han svarar. - Åsiktspoliser och södermalmskärringar får associera mitt hår, eller "lack thereof" med vad de vill. Om avsaknad av hår betyder att man är rasist är väl varenda gubbe över 70 dödsnazist. Jag kan nästan känna att jag ger meningsmotståndarna vad dem vill ha.

Vi frågar vad han menar med det. "Är det en skinhead de vill ha är det en skinhead de ska få!" Skrattar Jimmie.

Så fort vi får tag i bilder på Åkessons nya look kommer vi publicera dem.

 Rykande Färska Nyheter och Skvaller    

VÄDER
Skitkallt 

Storken är Sveriges  bästa tidning, absolut - Zlatan Ibrahimovic

bottom of page