top of page

Gästkrönika: "Jag håller med Kinberg-Batra, Lantisar är dumma i huvudet"

Tusse von Lejonhiärtklo, stolt Stockholmare och Stureplansprofil

"Lantisar är bra korkade asså", det är en tanke som ofta besöker huvudet mitt när jag spatserar ner för Strandvägen här i kungliga hufvudstaden, Stockholm - min backslick blond och glansig som om en ståtlig lejontunga slickat till den - min Burrberry skjorta stiligt knäppt ända upp till översta knappen så att mitt Adamsäpple skallrar när jag hejar på salongberusade friends som strosar förbi. Den tanken, den om lantisarna asså, är självklar för de flesta kisarna jag känner, men ändå har nya Moderatledaren, den riktigt fräna Anna Kinberg Batra, fått ta emot en massa skit från grisdrängarna och obygdsbönderna för att hon uttryckt vad ALLA tänker.

Jag heter Tusse von Lejonhiärtklo, är 24 år, forskande student, bor på Sture P, (var annars) och är mycket aktiv MUF:are (vad annars) och håller med Kinberg Batra till hundra procent.

Det är ett faktum att folk från utanför tullarna är riktiga dumstrutar. För det första jobbar de alldeles, på tok för mycket. De klampar friviligt i koskit och grisgyttja hela dagarna istället för att helt enkelt bara fråga mamma och pappa efter ett litet tillskott, eller en smarrig "liten pralin" (60 000kr) som jag brukar kalla det. Vem vill ha ett jobb liksom? Då får man ju inte tid till nöje eller semester, fezta på Aruba (woop woop) eller vaska i Båstad (Hell yaaaa). De måste vara dumma ute i byhålorna, som de slösar värdefulla skumpa-timmar på att gå runt och så frön och slakta kalvar. Asså hallå? Det är inte järnåldern längre, det finns affärer nu. Har ni aldrig hört om Saluhallen, där köper jag alla mina saftiga kalvstekar och goda surdegsbröd, på tal om det, ni bara måste pröva Noppe von Trösklers nya gojjibärsbröd med havsalt, it's to die for.

Bonnläppar beter sig inte bara korkat, de ser också riktigt obegåvade ut. Stora uppsnörade kängor, skitiga mjukisbyxor, hänglsen, lumberjacktröjor och kepsar - Tvi asså, ni har ingen stil alls, är er skräddare blind eller bara dum? Åker ni tunnelbana i de där trasorna eller seglar ni till och med i dem? Hå hå! Min käre följeslagare och vän, Ikaros Tryffelhjelm, var ute på vischan förra året, på väg till Smögen och såg en bonde i en traktor som hade inget mindre än sockor och sandaler på fossingarna! Skandalöäöööst! Han frustade så av skratt att Rollsen nästan slank ner i diket. Helt klart en slösint bonnkarl.

För att inte tala om tugget, man hajar ju noll. Jag vet att ni är svinaherdar men ni behöver väll inte grymta för de va. Så här ligger det till va, vi Stockholmare är smartare, så ere bara, kom bara in I min legenhet, den fullkomligt dryper av kultur och charm och pappa säger att jag kommer få den när han kolar vippen, håhåhå!

Nu tycker jag att ni lämnar Kinberg Batra ifred, annars får ni med mej att göra...som min polare Nubbe von Kalvtunga brukar säga, Bättre än Stockholmare...än en lantis.

Taggar:

 Rykande Färska Nyheter och Skvaller    

VÄDER
Skitkallt 

Storken är Sveriges  bästa tidning, absolut - Zlatan Ibrahimovic

bottom of page